Najlepsze przed tobą.

Zawsze musi być kropka. Po każdym tytule. Jakby ta przestrzeń po przypuszczalnie zakończonym zdaniu koniecznie musiała zostać domknięta. Niekontrolowany przez chwilę podmuch milczenia mógłby porwać w górę te kolejne niedopisane myśli.

Nic z tego.

Gdyby ktoś zastanawiał się co ze mną- jestem tutaj. Gdzieś między osiemsetpierwszym badaniem, a rozgrzanym popołudniowym lasem jaki prawie codziennie przemierzam na rowerze. Gdzieś między łagodnością, z jaką traktuję ludzi a moim słynnym już na pół Polski brakiem cierpliwości. Między zgodą, graniczącą czasami z zachwytem nad tym życiem jakie mam, z tymi jego jego urokami kawy wypitej rano pod otwartym oknem, książkami i teatrem; a poczuciem totalnego osamotnienia w tym samym pokoju, tylko na środku podłogi, wśród rozrzuconych butów i problemów.

Między rozkosznym byciem sobie wieczną nastolatką w ogrodniczkach, których nowszą (aczkolwiek nie większą. No może trochę w jednym miejscu) wersję sprawiłam sobie niedawno; a poważnymi, „dorosłymi” decyzjami o kredycie.

Między zgryźliwością osoby wypalonej zawodowo, a przywiązaniem do miejsca pracy i ludzi. Między (jakże trudny to balans!) nadmiernymi pokładami autoironii, a próbą bycia dla siebie wyrozumiałym rodzicem. I dobrym.

Między zmęczeniem kontaktami z ludźmi a tęsknotą, kiedy długo jestem sama.*

No gdzieś tutaj… taka z rudą (obecnie) grzywą i tłumem krzyczących spostrzeżeń pod nią, które, jeśli ich nie wypuszczę, zaczną mi za chwilę wyciekać uszami.

W każdym razie, nie umarłam.

*Ja to napisałam? Na trzeźwo?

One thought on “Najlepsze przed tobą.

Skomentuj

